با سلام خدمت شما دانشجویان و کاربران محترم گروه مهندسی سایت سیویل سی. در این مطلب برای شما جزوه مهندسی راه آهن مویدی فر را تهیه و تنظیم نموده ایم. در ادامه به شرح مختصری از جزوه پرداخته ایم. که در پایان برای سهولت دسترسی شما دانشجویان و مهندسین به مطالب کامل  لینک دانلود رایگان را قرارداده ایم.

مهندسی راه آهن مویدی فر

مهندسی راه آهن مویدی فر

مباحث درس

  • فصل اول: مقدمه
  • فصل دوم: سیستم خط آهن
  • فصل سوم: ریل
  • فصل چهارم: تراورس ها و پایانه ها
  • فصل پنجم: بالا ست
  • فصل ششم: طرح مهندسی خط آهن
وظایف اجزای خط آهن

ریل: نگه داشتن چرخ قطار و هدایت آن در مسیر مشخص

تراوری: تثبیت عرض خط یا نگهداری فاصله جانبی ریل ها از یکدیگر، انتقال بار چرخ قطار به لایه بالا ست و توزیع آن بر وری با لا ست

بالا ست: کاهش ارتفاعشان تاثیر از حرکت قطار، زه کشی و تخلیه روان آبی سطحی _ توزیع مناسب بارها

لایه شکل دهی: زمانی استفاده یم ش.د که مصالح اساس دارای کیفیت مناسبی نباشند و…

تحلیل تنشهای ایجاد شده در ریل در جزوه مهندسی راه آهن مویدی فر

تنش های فشاری (هترند) (در نقطه تماس ریل و چرخ)

تنش های خمشی ریل بر روی با لا ست و تراورس

تنش های خمشی قارچ ریل روی جان ریل

تنش های حرارتی

تنش های خمیری (پس از برداشتن بار خارجی نیز باقی می ماند)

جزوه مهندسی راه آهن

جزوه مهندسی راه آهن

وظایف تراورس ها

  • انتقال بار از ریل به بالا ست.
  • تامین قرار گیری ریل به صورت مایل (با شیب تا در تراورس بتنی)
  • پایداری افقی و عمودی خط آهن
  • حفظ عرض خط یا فاصله ی جانبی ریل ها از یکدیگر
  • استفاده از تراورس های عایق در خطوط برقی (مثل تراموا)

تعریف بالا ست

لایه ای است از سنگ شکسته شده از تراورس ها روی آن ها قرار می گیرند و بالا ست فضای بین تراورس ها و فاصله بعد از انتهای دو تراورس را هم پر می کند.

خصوصیات و وظایف بالا ست در جزوه مهندسی راه آهن مویدی فر

بالا ست باید دارای سنگ دانه های مکعبی یا چند وجهی با گوشه های تیز (حاصل از انفجار) یک اندازه – تمیزو بدون خاک باشند.

وظایف: زهکشی و تخلیه رواناب سطحی ( وظیفه اصلی)، مستهلک کردن ارتعاشات ناشی از حرکت قطار، انتقال نیروها از تراورس به بستر خط آهن، ایجاد پایداری افقی و عمودی در روسازه خط آهن.

انواع عیوب ریل

تاب برداشتن یا کمانش ریل: علت اصلی شل شدن در درز و انقطاع است.

پوسته پوسته شدن سطح ریل: علت آن زنگ زدگی و ذوردگی می باشد.

امواج ریل یا موج برداشتن ریل: که امواج گام بلند معمولا در قطارهای باری ایجاد می شود و امواج گام کوتاه مخصوص قطارهای مسافری با سرعت زیاد و فرکانس زیاد است.

در پایان برای شما دانشجویان و مهندسین لینک دانلود رایگان را قرار داده ایم.

دانلود:

رمز فایل:  www.30vil30.ir

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


فهرست